maanantai 25. lokakuuta 2010

Tanssia jos jonkinlaista

Tanssittu on. Paljon. Lauantaina olin ensin edistyneiden baletissa 2 tuntia ja illalla jorailin varmaan 5 tuntia tanssilattialla eräissä juhlissa - boogeilin sellaisella meiningillä, että sukkahousujen pohjat kuluivat puhki, kun tanssin loppuillasta ilman korkkareita. Juu ja heitin kärrynpyöriä. Pari siltakaatoakin tuli tehtyä. Hyvä meininki pirkolla, ja sunnuntaina sit tunsi kyllä jotain tehneensä :)

Sunnuntai-iltana mun piti mennä lyrical jazz-tunnille, mutta vasta aamukahdeksalta himaan könynneenä katsoin parhaaksi jättää tunnin väliin ja keskittyä sohvan pohjalla lojumiseen ja Dancen katsomiseen...

Nyt Dancea voi oikeasti jo sanoa ihan hyvätasoiseksi, kun mukana on enää 8 tanssijaa. Esitykset ovat parantuneet ja tuomaristokin on jättänyt pahimmat siloittelut pois, antaen palautetta melko pätevästi. Jopa Marco :) En voi itselleni mitään, kun olen niin kriittinen tanssin katsoja (forgive me), mutta kuten sanottua, arvostelu on mulle osa tanssinautintoa :) Tällä hetkellä suurin epäkohta Dancen tuomaroinnissa on mielestäni se, ettei koreografeja juurikaan uskalleta arvostella. Jotain pientä yritetään naamioida tanssijoille annettavaan kritiikin sekaan, esim. "niin kun teillä oli niin paljon askelia ja liian vähän liikettä" - onko tää niin kuin tanssijoiden vika, häh?! Jos koreografeille annetaan hyvää palautetta, niin vastavuoroisesti pitää antaa myös huonoa. Paraskaan tanssija ei voi pelastaa huonoa koreografiaa.

Dancen suosikeista...kuten niin monella muullakin, niin mun suosikki Dancessa on Markku. Markku ei ole teknisesti paras tanssija, ja jää esim. pirueteissa ja hypyissä selvästi Samille. Sen sijaan Markusta näkee, mitä ilmaisu tekee tanssijalle - Markun ilmaisu on jotain aivan mieletöntä, kisan paras. Sen ilmaisuvoiman edessä mä olen ihan myyty :) Välillä melkein unohdan jopa arvostella ;)

Markun koetanssibiisinä oli Mikan "Happy Ending", jonka olen ristinyt uudelleen Markku-biisiksi :) Aivan mahtava, kuuntelen sitä nykyään joka päivä. Tän biisin myötä ihanaa viikon alkua ihmiset, nauttikaa ja tanssikaa täysillä :)!


2 kommenttia:

  1. Mä olen ihan samaa mieltä Markusta! Sen ilmaisu on vaan jotain semmosta mitä ei todellakaan ole joka toisella, se on niin ainutlaatuista ja Markku on saanut mut puolilla sen esityksistä itkemään. Ei siinä osaa edes ajatella nimenomaan vaikka niitä hyppyjä ja piruetteja, jotka eivät ole samaa tasoa kuin Samilla että oon siinä tosi samaa mieltä!

    VastaaPoista